Bedrijfspromotie op alternatieve manieren
juni 24, 2021Bedrijfspromotie wordt steeds meer online gedaan. Waar een groot deel van het reclamebudget vroeger opging aan drukwerk, promoten de meeste bedrijven nu meer dan 75 procent online. Een wereld waarin kansen liggen dus, maar ook veel concurrentie! Hoe zorg je ervoor dat je opvalt in de massa? Welke online content scoort? En wat kan de kracht van herhaling betekenen voor je online promotie? Een spoedcursus bedrijfspromotie voor professionals!
Bedrijfspromotie anno 2021
‘Living online’ is in 2021 nog verder toegenomen. Mede door de coronalockdown, hebben veel bedrijven hun business in raptempo naar het web verplaatst. De concurrentie is dus groot op kanalen als Google, Facebook, Instagram en LinkedIn. Gebruik alle kanalen die bij jouw merk passen: een website/webshop, social media en zoekmachineoptimalisatie voor Google (SEO).
Online content die scoort
Wie wil opvallen kiest voor bewegend beeld: een krachtige video of animatie, die binnen vier seconden de aandacht van de doelgroep grijpt. Dit is de gemiddelde spanningsboog van online publiek. De beste beelden komen van een professional! Hiervoor doe je een kleine investering, maar het voordeel van een video of animatie is dat de deze meerdere keren kunt gebruiken op elk online kanaal. Een video of animatie laten maken kost gemiddeld 500 – 1.500 euro, afhankelijk van je wensen.
De kracht van herhaling bij bedrijfspromotie
Het herhalen van je boodschap zorgt ervoor dat je publiek die beter onthoudt. Het is anno 2021 nog steed een krachtig marketingmiddel. Herhaling kan er namelijk voor zorgen dat je potentiële klanten een positief gevoel ontwikkelen bij je campagne. Ze gaan de kleur, het logo en de boodschap herkennen en jouw merk wordt vertrouwd. Pas wel op dat je niet té vaak herhaalt: dit kan irritatie opwekken.